Ahad, 6 September 2009

SUATU PETANG DI BULAN PUASA

Petang2 dalam bulan puasa gini selalunya terasa letih, tapi kalau tidur lagi le letihnya ..ndak tak ndak buatle kerja lain ..Lepas zohor tadi baca quran sekejap sementara tunggu asar, lepastu selain dari melayari internet aku ada juga sesekali pegi ke bandar melawat Bazar Ramadan yang mungkin sedang berlangsung dengan meriahnya.

Kalau kat kg petang2 begini aktiviti yg selalu aku buat aku suka round2 dengan kapcai, atau naik ke atas bukit tengok pemandangan, atau pegi lepak tepi sungai.



round2 naik kapcai ..



lihat pemandangan dari atas bukit..



lepak tengok pemandangan tepi sungai..

Pegi bazaar pun memang seronok & meriah tapi aku malas terpengaruh kerana sesekali dilihat lebih menjurus kepada pesta makanan yang melampau. Tak salah nak cari rezeki lebih dan tak di nafikan bazar Ramadan memberi kesenangan kepada mereka khasnya yang sibuk bekerja tetapi dalam masa yang sama penjualan dan pembelian makanan yang berlebihan adalah satu pembaziran.


kalau kat tempat aku makanan paling popular dalam bulan puasa ni ialah mutabak, nasi kerabu, dan berbagai kuih yg manis2.



Walau apepun kalau puasa tu jgn le ingat nak makan je!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan