Isnin, 11 Mei 2009

SELAMAT HARI IBU


Rasanya masih belum terlewat untuk aku mengucapkan "Selamat Hari Ibu" sebab aku tak sempat mengucapkannya pada tarikh sebenar kerana aku demam sehari 2 lepas. Tapi bagi ku hari-hari adalah hari ibu, kerana setiap hari ibu akan sentiasa menjaga kita, mengambil berat tentang kita, menjaga makan minum kita, mendoakan kita dan segalanya. Penghormatan 10hb Mei adalah sebagai memberi penghargaan terhadap pengorbanan ibu meliputi seumur hidup ibu sebenarnya.


Ibu, semasa kita kecil tangungjawabnya tak pernah di abaikan dan kini walaupun kita sudah dewasa ibu tetap seperti dulu, pengorbanannya ada sahaja untuk kita.. walaupun kita sudah bekerja, sudah ada keluarga sendiri tapi ibu masih mengambil berat tentang kita dan sentiasa bersedia membantu kita walau apa dalam keadaan sekalipun.


2 minggu lepas ibu baru bertandang ke rumah aku, menemani anak2 dan isteriku kerana aku menghadiri kursus selama 2 minggu. Sekarang ibu ke rumah abang pula menemani cucunya kerana abangku ke Mekah menunaikan Umrah.. itulah ibu tanpa penat lelah masih memberi khidmatnya pada anak cucu.


Terima kasih Ibu jasa mu tidak terbalas. walau aku cuba memberi seribu kebaikan kepada mu namun masih kurasakan belum memadai kerana kasih ibu berib- ribu . Juga terima kasih kepada isteriku ibu kepada anak2 ku 'Selamat Hari Ibu'.

3 ulasan:

  1. Selamat hari guru, esok.
    Semoga tetap guru.

    BalasPadam
  2. assalamualaikum..
    ckgu, bleh tak ckgu paparkan hasil karya seni ckgu
    abstrak ke, ape2 je la.yg penting sy bleh blaja sesuatu....=)

    BalasPadam
  3. muzafar nanti sy akan usahakan

    BalasPadam