Selasa, 7 April 2009

TUGAS & MASA







Begitu lama juga rasanya saya tidak dapat menulis dan menyiarkan artikel. Sejak lepas buka cuti sekolah tempoh hari saya terus dihimpit dengan kesibukan yang amat, hinggakan setiap hari sabtu pun ada sahaja urusan kerja yang perlu dilakukan seperti mesyuarat, kursus, analisis peperiksaan dan sukan serta berbagai tugasan lain. Masa di sekolah dan seharian dilalui terasa begitu sekejap saja namun tugas2 masih ada yang yg belum selesai.

Sehinggalah hari ini barulah terasa lega sedikit. Kalau ikutkan jadual bulanan sepanjang bulan ini saya akan terus dalam kesibukan kerana sabtu depan ada pula kursus latihan dalam perkhidmatan dan sabtu depan seterusnya saya terpaksa menggikuti kusrus induksi pula hinggalah 30hb nanti.
Bukan mengeluh kerana bebanan kerja tapi sekadar berkongsi pengalaman. Begitulah tugas, tanggungjawab dan masa, perkara2 begini sememangnya mencabar kesabaran dan keupayaan dalam menguruskan masa. Kata cikgu Sazili ”apabila banyak urusan yang perlu kita selesaikan, kita sebenarnya sentiasa diasak oleh masa. Seringkali kita menjadi gopoh kerana terlalu berkejar ke sana berkejar ke sini”.

Hari ini saya nak relak sikit, cuba lari dari kesibukan seketika, walaupun sebenarnya petang ni ada mesyuarat posmortem UPT1.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan