Ahad, 29 November 2009

AIDILADHA & PEPERIKSAAN

Saya mengucapkan selamat menyambut Hari Raya AidilAdha kepada para pembaca, para sahabat handai khususnya yang beragama Islam di mana juga anda berada.

AidilAdha merupakan hari kebesaran Islam di mana umat Islam di seluruh dunia memperingati pengorbanan Nabi Ibrahim A.S dan Nabi Ismail A.S dalam mentaati perintah Allah SWT.

Umat Islam disunatkan melakukan ibadat korban sebagai memperingati peristiwa Nabi Ibrahim A.S yang diperintah Allah SWT agar menyembelih anaknya Nabi Ismail A.S bagi membuktikan kepatuhan baginda terhadap suruhan Allah SWT dan peristiwa itu menjadi lambang pengorbanan teragung dalam sejarah manusia.

Walaupun banjir melanda beberapa negeri sejak minggu lepas terutama di Kelantan dan Terengganu, namun sambutan Aidiladha di negeri-negeri terbabit tetap meriah.



Saya juga mengucapkan Selamat menghadapi peperiksaan SPM & STPM bagi pelajar2 sekolah SMK Seri Rompin, Semoga dengan usaha dan berkat doa semua, SMK Seri Rompin akan berjaya mendapatkan keputusan yang cemerlang.
dan semua pelajar2 yg mengambilnya tahun ini, semuga semuanya mampu memberikan yang terbaik kepada masa depan sendiri, ibu bapa dan sekolah masing masing.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan