Ahad, 31 Oktober 2010

PIALA MALAYSIA MILIK KELANTAN




Setelah kecundang kepada N9 pada musim lepas 2009 pasukan Kelantan ‘The Red Warrior ‘ kali ini tidak lagi berputih mata buat kali kedua. Setelah berhempas pulas menentang lawan yang sama Kelantan terpaksa mengharungi separuh masa pertama dengan ketinggalan 1 gol , numun Kelantan bangkit pada seapruh masa dgn semangat juang yang tinggi serta stategi yang lebih kemas dan serangan yang berterusan akhirnya dengan ledakan 2 gol dari hairuddin omar & badri radzi telah membawa kejayaan kepada Kelantan. Dengan mengakhiri penantian rakyat Kelantan selama 89 tahun untuk menjulang piala keagungan bolasepak Negara.
Mahkota Piala Malaysia sulung itu yang menobatkan Kelantan sebagai juara dekad pertama alaf baru ini, melengkapkan tahun penuh gemilang yang turut menyaksikan The Red Warriors bergelar naib juara Liga Super manakala Annuar terpilih sebagai Timbalan Presiden FAM. “Ia adalah tahun yang baik buat Kelantan, meraih tempat kedua liga. Selepas 13 bulan, jurulatih telah berjaya membantu menjadikan keadaan begitu menarik.

saya setuju dengan jurulatih kerana “Sebelum ini, semua orang berkata senang untuk menghalang Kelantan. Anda hanya perlu membuat pemain Kelantan marah dan dilayangkan kad merah. Maka lawan akan menang. ''Dahulu juga orang luar selalu melabelkan Kelantan sebagai pasukan 'kaki gaduh' dan tidak berdisiplin sepanjang perlawanan.Malah, kita gembira dengan tahap disiplin pasukan, malah teruja kerana kami berjaya menerap gaya permainan bola sepak yang baik dalam memburu kemenangan,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan